zaterdag 12 juli 2008

nieuws uit Merksplas

Sinds Arjun in Merksplas is, krijg ik regelmatig nieuws van wat zich daar allemaal afspeelt. Ik dacht dat ik voordien al vrij goed op de hoogte was van wat daar allemaal gebeurt, maar het blijkt veel erger te zijn dan ik dacht.
Vorige week vertelde Arjun me over een Irakees die in honger-en-dorststaking is (uitwijzing naar Irak, wat een mooi vooruitzicht...). De man is plots verdwenen. Volgens het personeel heeft hij nu een cel alleen met eigen sanitair en dichter bij de ziekenboeg. Hij is te zwak geworden om het groepsregime te volgen. Niemand mag contact met hem hebben, noch van buitenaf, noch van binnen in het centrum.
Vanmorgen probeerde een Algerijn zelfmoord te plegen. Hij sloeg het wc-raampje kapot en probeerde met het glas zijn keel over te snijden. Geen idee waar de man zich nu bevindt en in welke staat hij is...

Geen opmerkingen: